یو پی اس چیست و چه کاربردی دارد؟ | انواع یو پی اس

مقالات در مورد دزدگیر و دوربین مداربسته

یو پی اس چیست و چه کاربردی دارد؟ | انواع یو پی اس

۶ بازديد

اینورتر چیست و چه کاربردی دارد؟ | انواع یو پی اس
یو پی اس چگونه کار می کند؟
برای اینکه بدانیم یو پی اس چیست و چگونه کار می کند، باید اطلاعاتی به دست آوریم. برای توضیح در مورد UPS تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

UPS (UPS) یا منبع تغذیه بدون وقفه یا منبع تغذیه اضطراری یا باتری پشتیبان، فلایویل یک دستگاه الکتریکی است که در صورت قطع برق به طور معمول برق اضطراری را به بار می رساند. . در واقع، UPS علاوه بر محافظت از دستگاه های حساس الکتریکی، جریان برق پایدار را تضمین می کند که به برنامه های حساس کمک می کند تا آنلاین بمانند.

UPS چگونه کار می کند
تفاوت یک یو پی اس با سیستم برق آماده به کار یا ژنراتور آماده به کار در این است که در برابر قطع برق توسط یک یا چند باتری متصل و مدارهای الکترونیکی مرتبط برای کاربرانی که از جریان کمتری استفاده می کنند یا از ژنراتور استفاده می کنند محافظت می شود و فلای ویل برای کاربرانی است که جریان بیشتری مصرف می کنند. زمان کارکرد باتری اکثر منابع تغذیه نسبتاً کوتاه است، معمولاً برای واحدهای کوچک 5 تا 15 دقیقه - اما به اندازه‌ای طولانی است که منبع تغذیه کمکی را آنلاین یا دستگاه محافظت شده برای خاموش کردن s را می‌توان به کار برد.

در ویدیوی زیر اطلاعاتی در مورد یو پی اس و کاربرد آن در مصارف مختلف مشاهده کنید.


باتری یو پی اس
باتری UPS تقریباً 5-15 دقیقه از قطع برق به شما فرصت می دهد تا داده های خود را ذخیره کنید و قبل از تمام شدن باتری UPS با خیال راحت از برنامه خارج شوید.

باتری های یو پی اس مناسب برای دستگاه های یو پی اس به 4 دسته تقسیم می شوند: باتری های نیکل-کادمیم، باتری های لیتیوم یونی، باتری های قلیایی نقره ای و باتری های سرب-اسید.

هر کدام از این باتری ها با ساختار و ترکیب متفاوت خود دارای مزایا و معایبی هستند اما بهترین و مناسب ترین باتری یو پی اس مورد استفاده در دستگاه های یو پی اس باتری یو پی اس سرب اسیدی است.

باتری یو پی اس
برندهای اینورتر

یو پی اس فاران و یو پی اس فاراتل از انواع ایرانی هستند و تفاوت آنها با انواع خارجی در تکنولوژی ساخت، قدرت و عمر مفید آن است.

نحوه نصب اینورتر
در هنگام نصب اینورتر برای سهولت در تعمیر، نگهداری و نصب اینورتر، کابینت یا خود را همیشه در فاصله 100 سانتی متری از کنار دیوار قرار دهید. در کنار یو پی اس لیستی از اقلام و لوازم جانبی وجود دارد. آنها را بررسی کنید و در صورت کامل نبودن موارد موجود در این لیست می توانید با شرکت ارسال کننده تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید. دمای محل نصب اینورتر بسیار مهم است و باید بین 10 تا 40 درجه سانتیگراد باشد. اگر دما از 40 درجه بیشتر شود، یو پی اس به ازای هر 5 درجه سانتیگراد، 12-10 درصد ظرفیت بارش را کاهش می دهد که ارتباط مستقیمی با عمر دستگاه دارد و آسیب پذیر است. باتری یو پی اس و یو پی اس باید دور از مکان های در معرض گرد و غبار، رطوبت، گرما و در محیطی تمیز با تهویه مناسب برای سیستم یو پی اس نگهداری شود و بهتر است داخل کابینت قرار گیرد. دما دلیل اصلی کاهش عمر مفید و بهبود کارایی باتری یو پی اس است. کابینت ها باید دارای محفظه ای برای تهویه مناسب و همچنین فن خنک کننده باشند تا باتری یو پی اس و یو پی اس بتواند در دمای مناسب 15 تا 25 درجه سانتیگراد کار کند و مشکلی نداشته باشد.

مدار شماتیک اینورتر
منبع تغذیه اضطراری یا منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) یک دستگاه الکتریکی است که در صورت قطع شدن منبع تغذیه یا ورودی، برق پشتیبان را تامین می کند. یک یو پی اس با یک سیستم برق پشتیبان یا ژنراتور آماده به کار متفاوت است که با تامین انرژی ذخیره شده در باتری ها، ابررایانه ها یا فلاش ها، محافظت تقریباً آنی در برابر قطع برق ورودی را فراهم می کند. زمان کارکرد باتری اکثر منابع تغذیه پشتیبان نسبتاً کوتاه است (فقط چند دقیقه)، اما به اندازه‌ای طولانی است که منبع تغذیه پشتیبان را راه‌اندازی کند یا تجهیزات محافظت‌شده را به درستی خاموش کند.

UPS عموماً برای محافظت از تجهیزاتی مانند رایانه ها، مراکز داده، تجهیزات مخابراتی یا سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می شود، در حالی که قطع برق غیرمنتظره می تواند باعث آسیب جدی، قطع یا قطع برق، فعالیت یا منجر به از دست رفتن داده شود. اینورترها در اندازه های مختلف موجود هستند، واحدهایی که برای محافظت طراحی شده اندمدرن آنلاین و آنلاینی و یا standby/offline وجود دارد.
سیستم آپ آماده به بار / آفلاین / بار به طور مستقیم توسط جریان ورودی کار می کند و مدار برق پشتیبان تنها اکثر یو پی اس های ییر 1 کیلو ات از انواع مختلف هستند یا آماده می شوند که معمولا ارزان تر می باشند.
یو پی اس Line Interactive ، اینورتر را در گلوا نگ می دارد و مسیر جریان dc باتری را از حالت شارژ معمولی به تولید جریان می دهد.


مدار یو پی اس
یو پی اس آنلاین از روش " تبدیل دوبله " ( تبدیل دوبل ) برای ورودی ورودی AC استفاده می کند، و جریان برق را به جریان DC مستقیم تبدیل می کند یک تا در طول باتری (یا رشته های باتری) قابل امکان، حرکت کند و سپس برای جریان دهی به دستگاه محافظت شده، به برق 120 و 240 ولت، تشددل وی، تشددل وی ت.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.