نگاهی بر انواع سرورهای شبکه و کاربرد آن در سازمان ها + فیلم معرفی

۵ بازديد
نگاهی بر انواع سرورهای شبکه و کاربرد آن در سازمان ها + فیلم معرفی
 
با بررسی مدل های مختلف می توان انواع سرورهای شبکه و کاربرد آنها را در سازمان ها به خوبی شناسایی کرد. در واقع اصلی ترین و مهمترین رکن شبکه کامپیوتری سرورها هستند. اجزای سخت افزاری سرورها شباهت زیادی به سیستم های کامپیوتری معمولی دارند اما هر کدام از آنها نقش کاملا متفاوتی در شبکه کامپیوتری دارند که در خرید سرور شبکه که یکی از مهم ترین برندهای فعال در این زمینه است باید به آن توجه کرد. از سرورهای شبکه HP خط کشی کرد.
در ادامه مقاله انواع سرورهای شبکه و استفاده از آنها در سازمان ها شما را با دو نوع سرور اچ پی به تفصیل آشنا می کنیم، اما در ابتدای مقاله انواع سرورهای شبکه و استفاده از آنها در سازمان ها به شما خواهیم پرداخت. به سرور HP G10 DL380 بروید و امتحان کنید در پایان مقاله انواع سرورهای شبکه و استفاده از آنها در سازمان ها نیز اطلاعات مفیدی در مورد سرور شبکه HP G9 DL380 در اختیار شما قرار می دهیم.
پس تا پایان مقاله انواع سرورهای شبکه و استفاده از آنها در سازمان ها با ما همراه باشید.
بررسی اجمالی سرور شبکه HP G10 DL380 با ویدئو
قبل از ادامه مقاله انواع سرورهای شبکه و استفاده از آنها در سازمان ها، بهتر است شما را با یکی از بهترین و راحت ترین سرورهای شبکه یعنی HP G10 Network Server آشنا کنیم.
سرور شبکه HP G10 DL380 یکی از بهترین سرورهای شبکه است که در مقاله انواع سرورهای شبکه و استفاده از آنها در سازمانها در سایت دیجیرانو به طور اختصاصی در مورد آن صحبت کردیم.
مهندسین فنی ما در سایت دیگیرانو می توانند سرور شبکه HP G10 DL380 را با پیکربندی مورد نظر آماده و پیکربندی کنند. سرور شبکه اچ پی G10 DL380 که در مقاله انواع سرورهای شبکه و استفاده از آنها در سازمان ها مشاهده می کنید دارای 2 سی پی یو و 2*32 گیگابایت رم و 3 هارد SSD می باشد.
سرور ارائه شده در مقاله انواع سرورهای شبکه و استفاده از آنها در سازمان ها سروری کارآمد با قیمت مناسب می باشد که قابل استفاده در سازمان ها و ارگان های دولتی می باشد.
برای خرید سرور شبکه HP G10 DL380 می توانید از سایت Digirano استفاده کنید.
سرور شبکه چیست؟
برای آشنایی با انواع سرورهای شبکه و کاربرد آنها در سازمان ها، بهتر است با سرور و نحوه عملکرد آن آشنا شوید. بهتر است بدانید که سرورها معمولاً مجموعه ای از رایانه ها هستند که داده ها را از یک رایانه به شبکه داخلی یا شبکه جهانی (اینترنت) منتقل می کنند.
به اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی وظیفه اصلی و مهم یک سرور است. امروزه از سرورها برای میزبانی، مدیریت، کنترل و ... استفاده می شود. به نوعی می توان گفت که سرورها بیشترین استفاده را به عنوان سیستم های سرور دارند. سرورها معمولاً به یک کامپیوتر متصل هستند و یک یا چند وب سایت دارند.
سرورها به نوعی باعث فعالیت دستگاه ها یا برنامه هایی تحت عنوان کاربران می شوند. علاوه بر این، سرورها در مکانی به نام مرکز داده نگهداری می شوند و با استفاده از یک IP اختصاصی خیلی سریع به اینترنت متصل می شوند. از سرورها نیز برای میزبانی یک یا چند سایت استفاده می شود. این در حالی است که سرورها با استفاده از یک سری ابزار نرم افزاری خاص به چند قسمت تقسیم می شوند که به هر قسمت آن سرور مجازی می گویند. یکی از انواع دیگر سرورهایی که می توان به صورت واحد در نظر گرفت سرور اختصاصی است.
 
بهتر است بدانید سرورها انواع مختلفی از سیستم عامل ها را دارند. یکی از این انواع مختلف سیستم عامل لینوکس است. سیستم عامل لینوکس شامل تمامی توزیع های لینوکس است. از دیگر سیستم عامل ها می توان به سیستم عامل ویندوز نیز اشاره کرد. این نوع سیستم عامل ویندوز شامل تمامی نسخه های مختلف ویندوز می شود. مجازی سازی سیستم عامل دیگری است که شامل نرم افزارهای مجازی سازی مانند Hyper-V و VMware ESX می باشد.
تا این قسمت از مقاله انواع سرورهای شبکه و کاربرد آنها در سازمان ها به تعریف و توضیح سرورها پرداخته ایم. در مقاله زیر با انواع سرورهای شبکه و کاربرد آنها در سازمان ها بیشتر آشنا می شویم.
انواع سرورهای شبکه و کاربرد آنها در سازمان ها را بشناسید
بهتر است بدانید که امروزه سرورها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. برای شناخت انواع سرورهای شبکه و کاربرد آنها در سازمانها، بهتر است با انواع سرورهای مبتنی بر زیرساخت آشنا شوید. از نظر زیرساخت، سرورها دارای انواع مختلفی از سرور مجازی، سرور اختصاصی، سرور اشتراکی، ابر یا ابری و مرکز داده یا کولوکیشن هستند، بنابراین نگاهی کوتاه به هر یک از این انواع مختلف خواهیم داشت.
سرور مجازی
منابع این نوع سرور بسته به نوع مجازی ساز اشتراکی یا اختصاصی می باشد. این نوع سرور مرز بین سرور اختصاصی و سرور اشتراکی است. در سرورهای مجازی، یک سرور فیزیکی با استفاده از نرم افزار مجازی سازی به قسمت های کوچکتر تقسیم می شود. هر کدام از این قسمت ها و سیستم عامل و اپلیکیشن های آن به طور مستقل و جداگانه اجرا می شوند.
در آشنایی بیشتر با انواع سرورهای شبکه و نحوه استفاده از آنها در سازمان ها، بهتر است بدانید که در این نوع سرور، کاربران می توانند به صورت مجازی به منابع بیشتری دسترسی داشته باشند. با انتخاب این مدل فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت زیرا تعداد سایت هایی که روی وب سرور یا سرور قرار می گیرند نسبت به سایت های سرورهای اشتراکی کمتر است. یکی از اهداف اصلی ارائه این نوع سرورها کاهش هزینه ها می باشد.
 
سرور اختصاصی
پس از آشنایی مختصر با سرورهای مجازی در مقاله انواع سرورهای شبکه و استفاده از آنها در سازمانها، می خواهیم به سراغ سرور اختصاصی برویم و در مقاله انواع سرورهای شبکه و کاربرد آنها در سازمانها به طور مختصر به آنها بپردازیم.
بهتر است بدانید که سرورهای اختصاصی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند، بنابراین به نرم افزارهای متعدد و متنوع نصب شده بر روی آن ها پاسخگو هستند. خرید این نوع سرور برای توسعه دهندگان وب و اپلیکیشن انتخابی مناسب و ایده آل محسوب می شود چرا که این نوع سرورها محدودیتی برای ایجاد تغییرات و نصب نرم افزار ندارند. کاربران سرور اختصاصی به روش های مختلف مانند پهنای باند، فضای ذخیره سازی، RAM و CPU میزبانی می شوند. بهتر است بدانید که وب سایت های تجاری بزرگ به منابع زیادی مانند پهنای باند مناسب، دسترسی بالا برای ایجاد تغییرات، سرعت بالا و امنیت نیاز دارند.
 
سرورهای اشتراکی
در ادامه مبحث انواع سرورهای شبکه و کاربرد آن در سازمان ها با سرورهای اشتراکی بیشتر آشنا می شویم. این نوع سرورها دارای محدودیت های سخت افزاری هستند و منابع اختصاصی ندارند. سرورهای اشتراکی همانطور که از نامشان پیداست با کاربران به اشتراک گذاشته می شوند. امنیت کمتر و منابع محدود از جمله معایب سرورهای اشتراکی است.
به نوعی می توان گفت که این نوع سرور از آنجایی که یک سری محدودیت ها را در نسخه و نرم افزار ارائه شده ارائه می دهد، گزینه مناسبی برای فعالیت شرکت ها و سازمان های بزرگ نیست. استفاده از سرور اشتراکی گزینه خوبی برای زمانی است که کسب و کار تازه شروع شده است، زیرا استفاده از آن به کاهش هزینه ها کمک می کند. همچنین می توانید از این نوع سرورها برای فروشگاه های اینترنتی کوچک و کسب و کارهای کم ترافیک استفاده کنید.
پس از مطالعه مقاله انواع سرورهای شبکه و استفاده از آنها در سازمان ها به سراغ سرورهای ابری می رویم و آنها را به شما معرفی می کنیم.
سرور ابری
این نوع سرورها که سرورهای اختصاصی مجازی هستند در زیرساخت رایانش ابری ایجاد و مدیریت می شوند. این نوع سرور فقط به تعداد نامحدودی از دستگاه ها اجازه می دهد تا به عنوان یک سیستم واحد عمل کنند. سرورهای ابری قابلیت اطمینان بسیار بالاتری نسبت به سرورهای سنتی دارند. علاوه بر این، این نوع سرورها مقیاس پذیر و ارزان تر از سرورهای اختصاصی هستند. سرورهای ابری پایدارترین گزینه برای مشاغلی هستند که می خواهند هزینه ها را کاهش دهند. یکی از مزیت های مهم و نه کم اهمیت این نوع سرور آپدیت بسیار ساده و سریع آن است.
 
مرکز داده یا محل سکونت
مرکز داده یا کولوکیشن بهترین گزینه برای کسانی است که بستر مناسبی برای پشتیبانی از سرور ندارند. با این حال، کاربران می توانند فضای مورد نیاز خود را از شرکت هایی با اتاق سرور یا مراکز داده اجاره کنند. بد نیست بدانید که این فرآیند Collocate نام دارد. عملیات نگهداری و اتصال این سرور به اینترنت به یک مرکز محول شده است و کاربران می توانند از راه دور به این سرور دسترسی داشته باشند. سخت افزارهایی مانند رم، هارد، پردازنده و غیره. توسط کاربر در این نوع سرور خریداری و نصب می شود. همچنین نیازهای نرم افزار سرور مانند نصب نرم افزار و نصب سیستم عامل توسط کاربر انجام می شود.
 
پهنای باند، تامین اینترنت، برق لازم و نگهداری سرورها در مرکز داده از جمله وظایف شرکت های هاستینگ است. این نوع سرور باید در مکانی امن با پشتیبانی، برق پرقدرت، رک امن و دسترسی اختصاصی به اینترنت پرسرعت قرار گیرد. این نوع خدمات بیشترین کاربرد را در بانک ها و دانشگاه ها دارد. در این سرویس ها ارتقای سخت افزار سرور پس از هماهنگی قبلی با مرکز داده برای صاحب سرور مجاز است. با استفاده از کولوکیشن هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و تنها هزینه های نگهداری سرور از کاربر دریافت می شود.
 
تا اینجا در مقاله انواع سرورهای شبکه و کاربرد آنها در سازمان ها با انواع مرکز داده، ابری و سرور اشتراکی آشنا شدید. حال می خواهیم در مقاله انواع سرورهای شبکه و استفاده از آنها در سازمان ها شما را با انواع سرورهای شبکه از نظر سخت افزاری آشنا کنیم.
 
انواع سرورهای شبکه را از نظر سخت افزاری بشناسید
برای آشنایی بیشتر با انواع سرورهای شبکه و نحوه استفاده از آنها در سازمان ها با مدل های مختلف سرور از نظر ساختار آشنا می شویم. بهتر است بدانید که سرورها از نظر ظاهری دارای سه نوع سرور مختلف هستند: سرور دروغ گفتن، سرور ایستاده و سرور تیغه ای که به طور مختصر به هر یک از این مدل ها می پردازیم.
اولین چیزی که در مقاله در مورد انواع سرورهای شبکه و استفاده از آنها در سازمان ها می خواهیم به آن بپردازیم سرورهای Sleep هستند.
سرور خوابیده
بهتر است بدانید سرور غیرفعال یا Rackmount Server به دلیل قرار گرفتن در رک Rackmount نامیده می شود. این نوع سرورها در رک هایی قرار می گیرند که برای نگهداری و محافظت از آنها طراحی شده اند. سرورهای Sleeping را می توان با استفاده از پیچ هایی مانند سوئیچ به رک متصل کرد. چندین سرور را می توان در ردیف هایی روی هم و در داخل هر رک قرار داد.
 
سرور برجک
در ادامه آشنایی با انواع سرورهای شبکه و کاربرد آنها در سازمان ها با سرور برجک آشنا می شویم. در واقع از میان انواع دیگر سرورها از نظر سخت افزاری می توان به Tower Server یا Tower Server اشاره کرد. این نوع سرور برای کسانی که شرایط لازم برای خنک کننده، رک و اتاق سرور مناسب را ندارند بهترین گزینه است. این نوع سرورها از نظر ظاهری شبیه به یک محفظه هستند.
سرورهای برج اغلب در مراکز داده ای که در سازمان ها یا مشاغلی که شبکه های متوسط ​​یا کوچک دارند استفاده می شوند. این نوع سرورها عموماً در مراکز داده بزرگ استفاده نمی شوند زیرا در حین کار نویز زیادی ایجاد می کنند و فضای زیادی را اشغال می کنند. همچنین برخلاف سرورهای blade و rackmount، سرورهای تاور کابل های متصل به خود را مدیریت نمی کنند.
 
سرور تیغه
سرورهای Blade سومین نوع سرورهایی هستند که می خواهیم در مقاله زیر انواع سرورهای شبکه و کاربرد آنها در سازمان ها به بررسی آنها بپردازیم.
این نوع سرورها به دلیل ماهیت ماژولار بودن، مقیاس پذیر هستند. سرور Blade ساختاری مشابه سرورهای رک نصب شده دارد. بهتر است بدانید که این نوع سرورها به صورت انحصاری و اختصاصی ساخته می شوند. علاوه بر این، سرورهای تیغه ای بر خلاف سرورهای برج و سرورهای نصب شده روی رک تغذیه نمی شوند. سرورهای Blade توسط شاسی تغذیه می شوند.
در ادامه به معرفی سرور Blade و بررسی آن در ویدئویی کوتاه می پردازیم.
آشنایی با انواع سرورها بسته به کاربرد
در ادامه آشنایی با انواع سرورهای شبکه و کاربرد آنها در سازمان ها با انواع سرورهای کاربردی آشنا می شویم. بسته به اپلیکیشن، سرورها انواع مختلفی از ایمیل، فایل، رسانه، پروکسی، پایگاه داده، اپلیکیشن و رسانه دارند که به اختصار به بررسی آنها می پردازیم.
وب سرور
این نوع سرور بیشترین کاربرد را در ساخت وب سایت ها و در زمینه میزبانی وب دارد. در واقع از وب سرور برای میزبانی وب سایت ها استفاده می شود. به نوعی می توان گفت که این سرور با استفاده از خدمات ویژه ارتباط بین صفحه وب که بر روی این سرور میزبانی می شود و آدرس ها و کاربران شبکه های اینترنتی را فراهم می کند.
سرور بازی
این نوع سرور یک نوع سرور کاربردی است اما با این تفاوت که فقط کاربران بازی دارد. بهتر است بدانید که در این نوع سرورها یک نسخه از بازی بر روی سرور و نسخه دیگری به صورت کلاینت بر روی کامپیوتر نصب می شود.
 
پست الکترونیک
نوع دیگری از سرورها، میل سرور است که برای ارسال ایمیل استفاده می شود. این نوع سرور در وب میل قرار می گیرد.
مورد
نوع دیگر سرور فایل سرور است که برای اشتراک گذاری اطلاعات در اختیار مدیران قرار می گیرد. بهتر است بدانید که این نوع سرورها از طریق اینترنت در دسترس کاربران هستند. در واقع فایل سرور یک سیستم سخت افزاری با نرم افزاری است که فایل ها را ذخیره می کند.
رسانه ها
در ادامه برای آشنایی با انواع سرورهای شبکه و کاربرد آنها در سازمان ها با رسانه بیشتر آشنا می شویم. از طریق این نوع سرور فایل های رسانه ای در اختیار کاربران قرار می گیرد. در واقع کاربران از طریق رسانه و بدون اتصال به شبکه می توانند به خوبی از فایل های سایت استفاده کنند.
پروکسی
بهتر است بدانید که وظیفه اصلی پروکسی تایید فایل ها و ارائه آنها به خوبی در اختیار کاربران است. این نوع سرور نوعی ارتباط بین سرور و کلاینت است. در واقع پروکسی قادر است اطلاعاتی را از سرور و کلاینت گرفته و در اختیار یکدیگر قرار دهد. هنگامی که می خواهید اطلاعاتی مانند صفحات وب، فایل ها و سایر منابع را از سرور دیگری دریافت کنید، به سرور پروکسی متصل می شوید.
پایگاه داده
از انواع دیگر سرورها می توان به سرورهای پایگاه داده اشاره کرد. در این صورت سرور به صورت نرم افزاری در اختیار سازمان های بسیار بزرگ قرار می گیرد، بنابراین تمامی کارکنان یک سازمان می توانند از این نوع سرور به صورت متمرکز استفاده کنند. به نوعی می توان گفت که سرور پایگاه داده یک برنامه کامپیوتری است که برنامه های کامپیوتری را در اختیار سایر رایانه ها قرار می دهد.
کاربرد
در ادامه آموزش انواع سرورهای شبکه و استفاده از آنها در سازمان ها با سرور اپلیکیشن آشنا می شویم. برنامه های این نوع سرور فقط بر روی خود هاست نصب می شوند و در شبکه توزیع می شوند.
پیشخدمت روباه
از دیگر انواع سرورهای شبکه می توان به فاکس سرور اشاره کرد. سرور فکس بر روی یک سرور شبکه محلی (LAN) نصب شده است. در واقع، این نوع سرور به کاربران متصل به شبکه اجازه می دهد تا فکس ها را به بهترین شکل دریافت و ارسال کنند.
معرفی سرور شبکه HP G9 DL380
در ابتدای مقاله انواع سرورهای شبکه و کاربرد آنها در سازمان ها به معرفی سرور شبکه G10 پرداختیم. حال می خواهیم یکی از بهترین و پرکاربردترین سرورهای شبکه اچ پی یعنی HP G9 DL380 را به شما معرفی کنیم.
پس برای بررسی کامل سرور شبکه HP G9 DL380 تا پایان مقاله با ما همراه باشید. همچنین برای خرید سرور شبکه HP G9 DL380 می توانید به سایت دیجیرانو مراجعه کنید.

لیست 55 فیلم برتر IMDb

IMDb یک پایگاه و بانک اطلاعات اینترنتی معتبر مربوط به فیلم‌ و سریال‌ها، برنامه‌ها ی تلویزیونی، بازی‌های ویدئویی، رسانه خانگی و پخش آنلاین محتوا است. این پایگاه داده‌ها معمولا شامل اطلاعاتی از قبیل بازیگران، عوامل، بیوگرافی‌های شخصی، خلاصه داستان فیلم‌ها، رتبه‌بندی و نقدهای منتقدان و مخاطبان می‌شود. کاربران در IMDb به فیلم‌ها و سریال‌ها از 10 نمره امتیاز می‌دهند و به نوعی در نظرسنجی آن شرکت می‌کنند. علاوه بر کاربران، وب‌سایت IMDb نیز بر اساس معیارهای خود به فیلم‌ها امتیاز داده و سطح کیفی آنها را ارزیابی می‌کند. در ادامه این مقاله سینمایی فیلم های برتر IMDb که امتیاز بالایی از این وب‌سایت کسب کرده‌اند را به شما معرفی خواهیم کرد.

فیلم بر اساس واقعیت غریبانه

بهترین نمایش ها در نتفلیکس

بهترین های تلویزیونی از آغاز تاکنون

در این بخش بهترین فیلم های جهان از نظر IMDb را به شما معرفی کرده و هریک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. این عناوین به ترتیب برترین فیلم های IMDb معرفی می‌شوند. با معرفی برترین فیلم های IMDb همراه پلازا باشید.

1. فیلم رستگاری در شاوشنک  The Shawshank Redemption از برترین فیلم های IMDb

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.