تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته

مقالات در مورد دزدگیر و دوربین مداربسته

تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته

۵ بازديد
تجهیزات مورد نیاز برای مونتاژ یک سیستم دوربین مداربسته زبان ساده!
در حال حاضر دوربین های مداربسته تقریبا در تمامی اماکن عمومی و خصوصی جهت افزایش امنیت استفاده می شود.این سیستم ها انواع مختلفی دارند و بر اساس نوع کاربرد و محل مورد نظر و میزان حساسیت عنصر ذکر شده برای هر کدام می باشد.نوع مکانی خاص. استفاده می شود.

به طور کلی از دو دسته سیستم های مداربسته آنالوگ و شبکه ای استفاده می شود که نصب و راه اندازی هر کدام نیازمند تجهیزات خاصی است. بنابراین در این مقاله به معرفی تجهیزات لازم برای مونتاژ سیستم دوربین مداربسته می پردازیم. با ما بمان.

دستگاه DVR یا دستگاه ضبط ویدیوی دیجیتال
اگر مقالات قبلی ما را دنبال کرده باشید، مقاله ای با عنوان هشت ویژگی عالی برای خرید دستگاه DVR را مشاهده کرده اید.

اولین چیزی که برای مونتاژ، نصب و راه اندازی دوربین مداربسته نیاز دارید دستگاه DVR است که به عنوان قلب این سیستم عمل خواهد کرد. دوربین های مداربسته آنالوگ یا دیجیتال، شبکه یا معمولی تمامی تصاویر را دریافت کرده و به این دستگاه ارسال می کنند. وظیفه این دستگاه DVR دریافت، ذخیره و تحلیل داده ها و تصاویر دریافتی از دوربین ها می باشد. در حالت عادی این دستگاه از ولتاژ 12 ولت و 2 آمپر استفاده می کند.

بسته به نیاز خود می توانید انواع مختلف این دستگاه را تهیه و نصب کنید. به عنوان مثال، اگر نیازهای امنیتی شما با 4 دوربین برآورده می شود، می توانید از نوع DVR 4 کاناله استفاده کنید. به طور معمول این دستگاه تا 16 کانال دارد. هارد دیسک ذخیره تصاویر دوربین مداربسته در این دستگاه تعبیه شده است که با توجه به نیاز انتخاب خواهد شد.

دوربین مداربسته (آنالوگ، دیجیتال و ...)
عنصر حیاتی بعدی برای نصب دوربین مدار بسته خود دوربین ها هستند که وظیفه دریافت تصاویر را بر عهده دارند. این دوربین ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز می توان آنها را انتخاب کرد. به عنوان مثال دوربین های مداربسته آنالوگ یا دوربین های مداربسته دیجیتال که بسته به کیفیت و دقت مورد نیاز خریداری و نصب می شوند. این دوربین ها از منابع برق 12 ولت 2 آمپری استفاده می کنند که از منبع تغذیه سوئیچینگ یا 220 تا 12 آداپتور برق برای تامین این برق استفاده می کنند. هنگام نصب دوربین مداربسته باید به موارد زیادی که در مطالب قبلی به آنها اشاره کردیم توجه کنید.

سیم و کابل برای نصب دوربین مداربسته
رابط بین دوربین مدار بسته و دستگاه DVR یا NVR همان سیم و کابل است. این کابل ها با سیم ها و کابل های معمولی که با آن ها آشنا هستید متفاوت است. برای راه اندازی دوربین مداربسته باید یک خط برق (برق) و یک خط دیتا (تصویر) تهیه کنیم. ما می توانیم خط برق را با سیم هایی با مقطع حداکثر 0.75 تغذیه کنیم. اما برای خط داده یا تصویر، باید از کابل کواکسیال یا سیم آنتن تلویزیون استفاده کنید. توجه داشته باشید که انتخاب سیم و کابل مناسب با کیفیت بالا برای نصب دوربین مداربسته تاثیر زیادی بر کیفیت تصاویر و عمر سیستم امنیتی شما دارد.

برای سیم کشی دوربین های مداربسته می توانید از سیم های ترکیبی (برق و دیتا به صورت یک کابل) یا سیم های جداگانه استفاده کنید. سیم های دوربین ترکیبی مقرون به صرفه تر هستند و پیشنهاد ما برای کسانی که منابع اقتصادی محدودی دارند این نوع سیم و کابل است.

در مقالات بعدی بقیه سخت افزارهای مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته را شرح خواهیم داد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.