همه چیز در مورد دزدگیر

مقالات در مورد دزدگیر و دوربین مداربسته

همه چیز در مورد دزدگیر

۵ بازديد
اطلاعاتی در مورد دزدگیر دزدگیر دزدگیر دزدگیر وسیله ای است که هنگام عبور از یک حریم خصوصی
اطلاعاتی در مورد دزدگیر و انواع دزدگیر

دزدگیر دزدگیر یا سیستم دزدگیر دزدگیر وسیله ای است که هنگام عبور از حریم خصوصی یا شکستن قفل با انتشار صدایی این عمل غیرقانونی را نشان می دهد. این مقاله در مورد دزدگیر و انواع دزدگیر دزدگیر بیشتر توضیح می دهد.

آلارم چیست؟

دزدگیرهای موجود در بازار اگرچه از نظر شکل ظاهری انواع و اقسام مختلفی دارند، اما به طور کلی همه آنها ساختار مشترکی دارند، یعنی اکثر دزدگیرها دارای یک خط تحریک باز و یک خط تحریک بسته هستند که نقاط اتصال هستند. از سنسور باز و سنسور بسته و یک کلید معمولی یا یک سوئیچ آلفا یا یک قفل رمز عبور یا یک کلید از راه دور برای روشن و خاموش کردن دستگاه داشته باشید. علاوه بر این مدارهای دزدگیر شامل مدار شارژ باتری برای قطع برق دستگاه و داشتن مدار دزدگیر و در آخر دزدگیرها دارای تایمر ورود، تایمر خروج و تایمر آلارم هستند و می توانند به شماره گیر اتوماتیک مجهز شوند. هنگام تحریک سازنده این دستگاه یک آمریکایی به نام کشیش آگوستوس راسل بود.

جعبه دزدگیر

برای ایمنی دستگاه دزدگیر بهتر است مدار اصلی دزدگیر را در یک جعبه آهنی به طول 30 سانتی متر، عرض 25 سانتی متر و عرض 10 سانتی متر قرار دهید که به صورت کمد کوچک و دارای دری است که روی لولا و باز و بسته می شود باید قرار داده شود (مانند صندوق پست) و سوراخی در جعبه برای خروج سیم ها وجود داشته باشد و بهتر است سیم ها را از یک لوله پلاستیکی (مانند لوله) عبور دهید و اگر سیم کشی دزدگیر تعبیه شده است، امنیت بیشتری را فراهم می کند.

ضمناً دیودهای نوری که روی مدار دزدگیر قرار دارند باید از مدار خارج شده و روی جعبه دزدگیر نصب شده و توسط سیم به مدار دزدگیر متصل شوند. یک سوئیچ آلفا برای قطع و وصل سیستم روی جعبه دزدگیر نصب شده است. در ضمن اگر می خواهید مدار شماره گیری خودکار تلفن را روی مدار دزدگیر نصب کنید، باید یک اسپیکر کوچک را به نقطه SP (بلندگو) متصل کرده و داخل جعبه دزدگیر و در کنار میکروفون مدار شماره گیری اتوماتیک قرار دهید. به علاوه برای خنک کردن قطعات داخل کیس بهتر است در دو طرف سوراخ هایی برای ورودی و خروجی هوا برای مدار تعبیه شود. دزدگیر دزدگیر انواع دیگری مانند دزدگیر لباس نیز وجود دارد که روش کار کاملا متفاوتی دارد. ردیاب های پوشاک یا گیت فروشگاهی هوشمند گیت هایی هستند که در خروجی فروشگاه نصب می شوند و نسبت به خروج غیرقانونی کالاهایی که برچسب یا تگ آنها غیرفعال نشده است حساس هستند.

نحوه اتصال سیم های دستگاه دزدگیر

معمولاً در اکثر دزدگیرها، مجموعاً هشت سیم از جعبه اصلی که مدار دزدگیر در آن قرار دارد خارج می شود. چهار سیم برای چشم نوری مادون قرمز (سنسور نوری) خارج می شود که دو سیم از این چهار سیم مربوط به ولتاژ مثبت و منفی 12 ولت برای چشم مادون قرمز و دو سیم دیگر مربوط به نقطه رله چشم است. که با تحریک این دو سیم به یکدیگر متصل می شوند.

حال اگر تعداد چشم ها زیاد شود همان چهار سیم خارج می شود و ولتاژ از مثبت و منفی به هر چشمی می رسد و دو سیم دیگر به بقیه چشم ها که دو پایه آن هستند وصل می شود. با دو پایه دیگر چشمی به صورت سری وصل می شود در ضمن دو سیم مدار دزدگیر به ولتاژ شهر 220 ولت وصل می شود و دو سیم دیگر برای اتصال به بلندگو بیرون می آیند امروز 6 سیم دارند دو تا سیم برای برق چشم که 12 ولت DC است. از دو سیم برای نشان دادن وضعیت بین چشمی و دستگاه مرکزی که معمولاً بسته است استفاده می‌شود و دو سیم دیگر برای دستکاری قرار می‌گیرند تا سیم را حتی زمانی که دستگاه بیکار است قطع کند.

زنگ خطر. هشدار

بلندگو زنگ هشدار

معمولا در دستگاه های دزدگیر، صدای آژیر بلند یک امتیاز محسوب می شود و بیشتر افراد تمایل دارند که صدای آلارم بلند باشد. بنابراین بهتر است برای این منظور از بلندگوهای بوق استفاده کنید. معمولا بلندگوی بوق یا وات برای این کار مناسب است و بهتر است بلندگو در جعبه فلزی ثابت باشد و جلوی جعبه باز باشد و در خارج از ساختمان و در مکانی مرتفع که در آن قرار دارد نصب شود. به راحتی قابل دسترسی نیست

اگر جمضامین امنیتی تشکیل شده مراکز کنترل امنیتی (Security Central Station) می باشد.در مرکز دزدگیر معمولاً یک اپراتور برای تعداد معینی از مشترکان یک شیفت 24 ساعته تعیین می شود و یک نفر به عنوان کادر اداری به عنوان سرپرست شیفت انتخاب می شود. در حال حاضر این مرکز با مدیریت بنیاد تعاون ناجا در تهران فعال است.

اسپیکر داخلی

یک بلندگو داخل جعبه دزدگیر نصب شده و با منبع تغذیه 12 ولت DC تغذیه می شود.

اسپیکر خارجی

بلندگوی بوق که در محیط بیرون نصب می شود و معمولاً در داخل محفظه فلزی قرار می گیرد.

تماس گیرنده

دستگاهی که پس از به صدا درآمدن هشدار شروع به تماس و ارسال پیامک در حافظه خود می کند. به علاوه این دستگاه قابلیت کنترل وسایل برقی و ارسال فرامین و کنترل دزدگیر را نیز فراهم می کند.

انواع دزدگیر

همانطور که گفته شد، با پیشرفت تکنولوژی و حفاظت از راه دور (مانیتورینگ از راه دور) و همچنین هوشمندسازی شبکه ساختمان، نسل های جدیدی از دزدگیرها به وجود آمده اند.

زنگ خطر. هشدار

در یک دسته بندی کلی، انواع تکنولوژی دزدگیر عبارتند از:

آلارم های ساده بر اساس آژیر و زنگ محلی
دزدگیر مکان با سیستم دزدگیر از راه دور مبتنی بر تلفن ثابت
انواع دزدگیر بی سیم
انواع دزدگیر در اسلات سیم کارت
انواع مکان های دردناک زیر شبکه

دزدگیر ساده مبتنی بر آژیر:

این نسل از دزدگیرها قدیمی ترین هستند. در این نوع سیستم ضد سرقت، آلارم و هشدار از راه دور ارسال نمی کند. در این نوع دزدگیرها فقط آژیر فعال شده توسط مرکز دزدگیر وظیفه حفاظت از محیط زیست را بر عهده داشت. از آنجایی که سارقان به راحتی می توانستند دزدگیر این سیستم ها را غیرفعال کنند، این سیستم ها از امنیت بسیار ضعیفی برخوردار بودند. اولین نسل از آشکارسازهای کلاسیک و آشکارسازهای فایروال متعلق به این دسته بودند.

دزدگیرهای ضد سرقت مبتنی بر دزدگیر از راه دور از طریق خطوط تلفن ثابت:

در این سیستم‌ها، سارقان علاوه بر ایجاد زنگ هشدار و هشدار محلی برای ترساندن سارقان، با شماره تلفن‌های ذخیره شده در شماره‌گیر تلفن ثابت خود تماس می‌گیرند. مشکل این نسل از دزدگیرها، سهولت سارقان در قطع خطوط تلفن ثابت بود. این نوع دزدگیرها به دلیل قیمت پایین همچنان در مراکز شهری پرجمعیت مورد استفاده قرار می گیرند. انواع برندهای دزدگیر کلاسیک، دزدگیر فایروال و دزدگیر پنج ستاره دارای چنین تجهیزاتی هستند.

انواع دزدگیر بی سیم:

در سیستم دزدگیر باید سنسورها به پنل مرکزی متصل شده و دزدگیر را به این پنل ارسال کنند. سپس وظیفه پنل دزدگیر مرکزی واکنش به دزدگیر دریافتی و ارسال آژیر، دزدگیر محلی و دزدگیر از راه دور است. برای اتصال سنسورها به آلارم از دو سیم جفت و چهار جفت استفاده می شود. در صورت عدم توجه به لوله های تعبیه شده برای سیم کشی دزدگیر، سیم کشی باید به صورت چهره به چهره انجام شود. بسیاری از مکان ها مانند خانه ها و مغازه ها که به زیبایی و طراحی داخلی خود حساس هستند ترجیح می دهند از سیم کشی در معرض دید استفاده نکنند. فناوری بی سیم کمکی برای اتصالات در چنین سیستم هایی است. در این فناوری به جای استفاده از سیم و کابل، سنسورها و سایر تجهیزات دزدگیر به صورت بی سیم به واحد مرکزی متصل می شوند. دو فرکانس رمزگذاری شده 315 و 433 مگاهرتز رایج ترین باندهای فرکانسی مورد استفاده در چنین سیستم هایی هستند.

دو مشکل این گونه سیستم ها عبارتند از:

پایان شارژ باتری تجهیزات بی سیم
امکان ایجاد نویز و تداخل در فرکانس رادیویی سیستم و اختلال در عملکرد سیستم.

انواع دزدگیر برای اسلات سیم کارت:

از آنجایی که قطع خطوط تلفن ثابت بسیار آسان است و برخی مناطق به این خطوط تلفن دسترسی ندارند، انواع دزدگیر سیم کارتی در بازار عرضه شده است. دزدگیر سیم کارت می تواند علاوه بر هشدار در یک خط تلفن ثابت، از طریق خطوط تلفن همراه، یک هشدار پیامکی یا یک هشدار تماس برای مقامات محل سرقتی ارسال کند. تنها مشکل چنین سیستم هایی وجود دستگاه هایی با قابلیت پارازیت محلی در خطوط تلفن همراه است. انواع دزدگیر کلاسیک (شماره گیر سیم کارت کلاسیک) و دزدگیر سیم کارتی فایروال و دزدگیر سیم کارت پنج ستاره از این دسته هستند.

زنگ خطر. هشدار
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.