تمام اجزای تشکیل دهنده دزدگیر های اماکن

مقالات در مورد دزدگیر و دوربین مداربسته

تمام اجزای تشکیل دهنده دزدگیر های اماکن

۶ بازديد


هر آنچه که باید در مورد اجزای دزدگیر سرقت بدانید
در حال حاضر گروه حفاظت و امنیت مجموعه کاملی از اطلاعات قطعات دزدگیر اماکن را برای شما کاربران گرامی آماده و گردآوری کرده است. برای دیدن این مطالب در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


معرفی جامع اجزای دزدگیر

I- واحد کنترل ساختمان (PCU)، پانل کنترل هشدار (ACP) یا همان پانل یا کیت
پنل مغز یا مرکز پردازش دزدگیر دزدگیر است. این قسمت از اجزای دزدگیر دارای قابلیت خواندن سیگنال های ورودی، وضعیت روشن/خاموش و تشخیص ورود غیرمجاز می باشد. مدل های پیشرفته آن به صورت یک یا چند برد کامپیوتری عرضه می شوند. که داخل یک محفظه فلزی قرار گرفته و به منبع برق متصل است.

در تصاویر زیر می توانید یک پنل را مشاهده کنید:

اجزای دزدگیر
برد اصلی پنل
اجزای دزدگیر
پانل پشت درب جعبه پنل
اجزای دزدگیر
شکل بیرونی پانل
II- سنسور یا سنسور
سنسورها تجهیزات هستند. هر یک از آنها به فعالیت های خاصی مانند حواس پنج گانه انسانی حساس هستند. و این فعالیت ها را تشخیص می دهند. سنسورهایی که از این تابع استفاده می کنند. ذکر شده است که اقدامات غیرمجاز در مکان ها شناسایی می شود. این سنسورها در اطراف یا داخل محوطه تحت پوشش نصب می شوند. حساسیت سنسورها به یک فعالیت خاص، حسگرها از نظر حالت و روش کار. آنها را متفاوت می کند. از جمله این عملکردها، امکان نظارت بر درب های ورودی است. و خروجی و پنجره ها، حرکت، صدا، لرزش و غیره را نشان می دهد. خط کشی کرده اند.

 

انواع سنسور دزدگیر

1- کلیدهای آب بندی شده
اجزای دزدگیر
مقیاس مغناطیسی
این نوع سنسورها از رایج ترین سنسورهای دو تکه هستند. این سنسورها مجهز به کلید زنجیره ای رسانا هستند. که به لطف میدان مغناطیسی کار می کند. این سوئیچ اثر نزدیک شدن و فاصله قسمت دوم است. (که مجهز به آهنربا است)، روشن یا خاموش می شود. این روش کار همراه با جریان (معمولاً 12 ولت) به پنل دزدگیر اجازه می دهد تا به راحتی کار کند. این نوع سنسورها بسیار محبوب هستند و به دو صورت بی سیم و بی سیم در بازار موجود هستند.

2- آشکارسازهای مادون قرمز غیرفعال
مزایا و مشکلات رایج استفاده از دزدگیر
مزایا و مشکلات رایج استفاده از دزدگیر
آشکارسازهای مادون قرمز غیرفعال یکی از رایج ترین انواع حسگرهایی هستند که در ساختمان های کوچک تجاری و خانگی یافت می شوند. این نوع سنسورها قیمت مناسب و عملکرد قابل اعتمادی دارند. اصطلاح "غیرفعال" به این دلیل استفاده می شود که سنسور به خودی خود انرژی یا تشعشع تولید نمی کند و فقط با ردیابی حرارتی و سنجش اشیاء اطراف عمل می کند.

این نوع سنسورها که سنسور PIR نیز نامیده می شوند، توانایی تشخیص حرکت را ندارند. برعکس اساس کارشان تغییر است. دمای ناگهانی در نقطه مورد نظر است. هنگامی که یک مزاحم از کنار سنسور عبور می کند، دما. به طور ناگهانی از دمای محیط به دمای بدن انسان خواهد رسید. این تغییر سریع باعث شناسایی عامل می شود. مزاحم توسط آشکارساز مادون قرمز غیرفعال می شود.

سنسورهای PIR بر روی دیوار یا سقف نصب می شوند و میدان دید متفاوتی دارند. میدان دید این سنسورها می تواند تا 360 درجه برسد.

3- آشکارسازهای مادون صوت
اساس کار این آشکارسازها شناسایی امواج صوتی در محدوده فرکانسی زیر 20 هرتز است که گوش انسان قادر به شنیدن این محدوده فرکانسی امواج صوتی نیست. فوران های آتشفشانی، زلزله، باز و بسته شدن درها و پنجره ها از جمله پدیده هایی هستند که منجر به تولید امواج صوتی مادون صوت می شوند. این امواج می توانند صدها کیلومتر را طی کنند.

یک سیستم کامل تشخیص مادون صوت شامل اجزای زیر است:

گوینده
(سنسور مادون قرمز) به عنوان ورودی میکروفون
فیلتر فرکانس
مبدل آنالوگ به دیجیتال
یک MCU که سیگنال های دریافتی را تجزیه و تحلیل می کند.
فعالیت هایی که سارق برای ورود به ساختمان انجام می دهد، قبل از ورود سارق به ساختمان، به سرعت توسط ردیاب های مادون صوت شناسایی می شود.

حساسیت این سنسورها بسته به اندازه ساختمان و وجود یا عدم حضور حیوانات خانگی قابل تغییر است.

4) سنسورهای اولتراسونیک
اجزای دزدگیر

این آشکارسازها قادر به تولید امواج با فرکانس 15 تا 75 کیلوهرتز هستند. گوش انسان قادر به شنیدن این محدوده فرکانس امواج صوتی نیست. اساس کار ازآنها مجهز به سیستم تشخیص دود/گرما و مونوکسید کربن هستند. این سنسورها 24 ساعت شبانه روز فعال هستند. در سنسورهای دود و حرارت از روش های مختلفی برای شناسایی خطر آتش سوزی استفاده می شود. سنسور مونوکسید کربن نیز از مسمومیت با این گاز خطرناک جلوگیری می کند.
سنسورهای دود قدیمی نوعی حسگر یونی بودند. اساس کار این سنسورها این است که بین دو صفحه فلزی جریان الکتریکی ایجاد می شود و در اثر ورود دود به داخل محفظه و برقراری جریان بین این دو صفحه فلزی، سیستم هشدار فعال می شود. حریق های سریع مانند آتش سوزی اجاق گاز، آتش سوزی کاغذ و مایعات قابل اشتعال فورا توسط این حسگرهای یونی شناسایی می شوند.

مدرن ترین و ایمن ترین نوع ردیاب دود و حرارت، آشکارساز فوتوالکتریک است. اساس کار این سنسورها منبع نوری است که در داخل یک سنسور الکتریکی حساس به نور قرار می گیرد. مسیر نور در حالت طبیعی خود مستقیم است. هنگامی که دود وارد محفظه می شود، نور کمی پراکنده می شود و این زمانی است که زنگ هشدار فعال می شود.

سنسورهای فوتوالکتریک معمولاً قادر به تشخیص آن در مراحل اولیه و قبل از افزایش شعله هستند.

7- آشکارسازهای حرکتی
سنسورهای حرکتی مختلفی وجود دارد که هر کدام مکانیسم متفاوتی دارند. این مکانیسم ها عبارتند از:

سیستم مادون قرمز
اولتراسونیک
پر جنب و جوش
و…
نوع دیگری از سنسورهای حرکتی سنسورهای دوتایی هستند. در سیستم‌های فناوری دوگانه، دو یا چند سیستم حسگر با مکانیسم‌های مختلف برای جلوگیری از هشدارهای اشتباه ترکیب می‌شوند.

دتکتورهای حرکتی یکی از مهم ترین اجزای دزدگیر سرقت هستند و می توانند محدوده وسیعی را پوشش دهند.

8- آشکارسازهای شکستگی شیشه
اجزای دزدگیر

برای محافظت از ورودی ساختمان از آشکارسازهای شکست شیشه استفاده می شود. این سنسورها در نزدیکی پنجره ها نصب می شوند و صدای ناشی از شکستن شیشه را تشخیص می دهند. فرکانس امواج ساطع شده هنگام شکستن شیشه بین 3 تا 5 کیلوهرتز بسته به نوع شیشه و پوشش پلاستیکی داخل آن است. ردیاب های شکستگی شیشه به این محدوده فرکانسی حساس هستند و به محض دریافت آن، هشدار ضد سرقت فعال می شود.

9- پدال
اجزای دزدگیر
اجزای دزدگیر
زمانی که دزدگیر ضد سرقت غیرفعال است (غیرفعال) می توان از این سنسورها استفاده کرد.

برای آشنایی کامل با نحوه عملکرد و نحوه نصب و انواع پدال های دزدگیر به مقاله هر آنچه در مورد پدال دزدگیر باید بدانیم مراجعه کنید.

III- تجهیزات هشدار دهنده
وضعیت خطرناک تشخیص داده شده توسط سیستم دزدگیر توسط سیستم هشدار به کاربر و یا به نیروهای امنیتی و ویژه اطلاع داده می شود. بیشتر این هشدارها به صورت زنگ، آژیر یا چراغ های چشمک زن هستند. تجهیزات هشدار دهنده دو عملکرد مهم دارند:

اطلاع از فعالیت مشکوک به مالکان ساختمان
دزدها را بترسانید
نکته: برای اعلام وضعیت حریق و دود در ساختمان نیز از دستگاه های هشدار دهنده استفاده می شود.

برخی از این دستگاه ها با تعدادی از شماره های ذخیره شده در حافظه آنها (سیستم شماره گیری) تماس می گیرند و فقط آژیر را برای هشدار به کاربران به صدا در می آورند. در نوع دیگری از سیستم های امنیتی دزدگیر، به جای به صدا درآوردن آژیر هنگام تماس تلفنی، آدرس و پیام صوتی ضبط شده توسط صاحب دستگاه را با صدای خود پخش می کند. کاربرد جالب این قابلیت این است که یکی از شماره های موجود در دستگاه را می توان به پلیس محله اختصاص داد تا در صورت بروز تصادف به پلیس اطلاع داده شود. این دستگاه ها می توانند 2، 8، 12 یا 20 حافظه شماره تلفن را ذخیره کرده و در صورت خطر به ترتیب لیست شماره گیری کنند.

مهمترین سیستم هشدار دهنده در سیستم دزدگیر، بلندگوی سیستم اعلام سرقت می باشد.

بلندگوی دزدگیر ضد سرقت
آژیر و دزدگیر ضد سرقت
اجزای دزدگیر
صدای آژیر اولین و ساده ترین وسیله هشدار است. در انواع دزدگیر اعم از دزدگیر یا دزدگیر خودرو. صدای بلند آژیر دزدگیر از ویژگی های مثبت و قابل توجه کاربران است. معمولا بلندگوی بوق یا وات برای این کار مناسب است و بهتر است در نصب اسپیکر به نکات زیر توجه کنید:

اسپیکر در یک قاب فلزی ثابت شده و جلوی کیس باز است.
باید در خارج از ساختمان و در مکانی مرتفع که به راحتی در دسترس نباشد نصب شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.