همه چیز در مورد دوربین های مداربسته اسپید دام

مقالات در مورد دزدگیر و دوربین مداربسته

همه چیز در مورد دوربین های مداربسته اسپید دام

۴ بازديد
دوربین چرخشی Speeddam چیست، ویژگی ها و قیمت ها
دوربین چرخشی اسپیددام چیست؟ این یک دوربین مدار بسته با ویژگی های شگفت انگیز است. حالا آیا دوربین چرخان یک نوع دوربین اسپیددام است؟ PTZ، Speed ​​Dome، Fast Dome چطور؟ باید گفت که تمامی این عناوین به نوعی دوربین مداربسته به نام دوربین Speed ​​Dome اشاره دارد.

خرید دوربین مداربسته اسپیددام به دلیل قابلیت چرخش در جهات مختلف و قدرت زوم بالا رونق گرفته است. از نظر ظاهری بدنه شبیه دوربین حیوانات خانگی بوده و بسته به شرایط نصب دارای پایه می باشد. آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

منظور از اصطلاح PTZ و کاربرد دوربین مداربسته اسپیددام چیست
ویژگی های منحصر به فرد و محدوده دید در شب دوربین Speed ​​Dome
دوربین مینی اسپیددام چیست؟
قیمت انواع دوربین سپیددام
اصطلاح دوربین PTZ چیست؟
شاید از خود بپرسید که اصطلاح ptz چیست؟ در واقع در دوربین PTZ این سه حرف به معنای Pan-Tilt-Zoom به صورت زیر است:

Pan: یعنی چرخش کامل 360 درجه از چپ به راست و بالعکس.
Tilt: به معنی بالا و پایین است. در برندها و مدل های مختلف میزان چرخش متفاوت است.
زوم: قدرت زوم اپتیکال که با x نمایش داده می شود و بسته به مدل متفاوت است.
گنبد سرعت
دوربین اسپیددام چرخان برای چه مواردی استفاده می شود؟
مهمترین کاربرد این دوربین ها پوشش نظارتی کامل در فضاهای بزرگ مانند سوله ها، تقاطع ها و ... می باشد. تا زمانی که یک نفر به عنوان اپراتور وجود داشته باشد، می توانید بیشترین بهره را از این دوربین ببرید. این تصور نادرست که نظارت همه جانبه است و نظارت از همه جهات در همه زمان ها است، در حالی که چنین نیست. این دوربین در هر زمان تنها یک جهت را پوشش می دهد.

دوربین چرخشی اسپیددام چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟
یکی از ویژگی های جالب و منحصر به فرد دوربین اسپیددام برنامه ریزی عملکرد دوربین (چرخش، زوم، توقف) است. از جمله وجود یک نوع دوربین مداربسته اسپیددام در بازار که دید در شب عالی را فراهم می کند. انواع دیگر سرعت سنج با قابلیت ردیابی سوژه یا ردیابی خودکار که می توانند موقعیت سوژه غیرمعمول را در هر زمان ردیابی و ردیابی کنند.

همچنین نوع دیگری از دوربین مداربسته اسپیددام با عملکرد ضد انفجار است. این نوع دوربین Speed ​​Dome بیشتر برای نصب در محیط های انفجاری مانند نفت، گاز، مناطق نظامی و ... مناسب است. دوربین Speed ​​Dome با قابلیت ضد خوردگی نمونه دیگری از این دوربین هیجان انگیز است که عمدتا در محیط هایی مانند پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اما نباید از قابلیت زوم اپتیکال که یکی از ویژگی های متمایز کننده این نوع دوربین ها است غافل شد. یک دوربین PTZ قدرت زوم بسیار بالاتری نسبت به دوربین های دیگر دارد. با فرض اینکه مقدار زوم اپتیکال 10 برابر باشد، دوربین تصویر را 10 برابر فاصله واقعی جلو می برد.

حداکثر برد دید در شب دوربین اسپیددام
در برخی از دوربین های هایک ویژن اسپیددام دید در شب فوق العاده وجود دارد. این قابلیت مبتنی بر لیزر است و برای نظارت عمومی جاده ها و ترافیک، به ویژه در شب مناسب است. برای مثال یکی از این مدل ها با دید در شب لیزری تا 500 متر برد دارد.

مدل دیگری از دوربین های Speeddam وجود دارد که تصاویر با کیفیت بالا را در محیط های کم نور با لنز روز-شب ثبت می کند و جزئیات بیشتری را در یک منطقه وسیع با زوم اپتیکال 30 برابر ارائه می دهد. این دوربین ها گاهی اوقات می توانند فواصل چند کیلومتری را تصویربرداری کنند.

رادار اسپیددام چیست؟
نکات مهم در استفاده از دوربین مداربسته اسپیددام
اپراتور: یکی از مهمترین چیزها هنگام خرید دوربین اسپیددام، داشتن شخصی برای تنظیم و نظارت بر دوربین است. چرا دوربین‌های Speeddom در هنگام حضور اپراتور بیشترین تأثیر را دارند؟
نصب: دوربین های اسپیددام برای نصب در محیط های بزرگ که امکان تصویربرداری در جهات مختلف را ارائه می دهند مناسب هستند. دوربین های اسپیددام به دلیل قدرت زوم بالایی که دارند برای مکان های کوچک توصیه نمی شوند.
برنامه ریزی عملیات دوربین اسپیددام
یکی از قابلیت های دوربین های مدار بسته گردان امکان دریافت برنامه برای اجرای دستورات مختلف می باشد. به این ترتیب، با تعریف و پیکربندی از پیش تنظیمات مختلف، می توانید نحوه عکس گرفتن دوربین را برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، از
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.