دوربین های مداربسته و کاربرد های انها

مقالات در مورد دزدگیر و دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته و کاربرد های انها

۷ بازديد
1. انواع دوربین های مدار بسته با توجه به تکنولوژی آنها
دوربین های مدار بسته بسته به نحوه ارسال اطلاعات تصویر به دستگاه ضبط به دو گروه تقسیم می شوند:

دوربین مداربسته آنالوگ: در این نوع دوربین ها اطلاعات به صورت سیگنال های آنالوگ ارسال می شود.
دوربین مداربسته تحت شبکه: این نوع دوربین اطلاعات را به صورت دیجیتال و تحت پروتکل های شبکه ارسال می کند.
دوربین مداربسته آنالوگ
در این نوع دوربین ها تفاوت در ارسال اطلاعات نیز باعث ایجاد تفاوت در بستر انتقال اطلاعات شده است. دستگاه ضبط در سیستم دوربین مداربسته از نوع DVR آنالوگ است و برای اتصال دوربین به دستگاه از کابل کواکسیال استفاده می شود. سهولت نصب و قیمت پایین دو عاملی هستند که دوربین های آنالوگ را در موقعیت خوبی قرار می دهند. اما کیفیت پایین و عملکرد محدود باعث کاهش تعداد مشتریان این نوع دوربین شده است. ورود دوربین های آنالوگ HD توانست این فاصله را برطرف کند و بار دیگر توجه مشتریان را به خود جلب کند. در واقع دوربین آنالوگ HD نسل جدیدی از دوربین های مداربسته آنالوگ است که با تغییراتی که در مدل ها ایجاد شده می تواند تصاویری با کیفیت بالا ارائه دهد. انواع مختلفی از تکنولوژی HD در دوربین های برندهای مختلف (AHD، HDTVI، HDCVI و HDSDI) وجود دارد.

دوربین مدار بسته تحت شبکه
در دوربین های IP، یعنی تحت شبکه، NVR وسیله ای است که اطلاعات و تصاویر را ذخیره می کند. برای اتصال دستگاه به دوربین از کابل شبکه استفاده می شود. کیفیت بالای تصویر، قابلیت های هوشمند و پردازش تصویر این نوع دوربین ها موقعیت مناسبی را برای سیستم های نظارت شبکه ایجاد کرده است. با وجود قیمت بالا و استفاده در کیس های خاص و حرفه ای، برخی از مشتریان خریداران واقعی این دسته از دوربین ها هستند.

2. شکل دوربین های مدار بسته بر اساس بدنه دوربین
دوربین مداربسته Dome
دلیل نامگذاری دوربین های مداربسته گنبدی ظاهر آنهاست Dome در زبان انگلیسی به معنای گنبد است. این نوع دوربین برای نصب در داخل ساختمان توصیه می شود. با توجه به ساختار دوربین گنبدی، زیر سقف نصب می شود. این دوربین را می توان در منازل، ادارات، مغازه ها، داخل قطارهای مترو و ... نصب کرد. بدنه دوربین حیوان خانگی اغلب پلاستیکی و گاهی فلزی است.

انواع دوربین مداربسته
انواع دوربین دام
دوربین های مداربسته دام بر اساس نحوه نصب به دو دسته تقسیم می شوند. دوربین مداربسته دام بر اساس سیم کشی با کابل شبکه و دوربین نظارت دام بر اساس سیم کشی با کابل کواکسیال. البته از نظر ظاهری نیز دوربین های Turret در انواع دوربین های مدار بسته قرار می گیرند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.