توضیح در مورد دورببین های مداربسته

مقالات در مورد دزدگیر و دوربین مداربسته

توضیح در مورد دورببین های مداربسته

۵ بازديد
اطلاعات کامل در مورد دوربین مداربسته
دوربین های مدار بسته، انواع دوربین های مدار بسته، کاربردهای دوربین مدار بسته
اطلاعات کامل در مورد دوربین مداربسته
"دوربین مداربسته" چیست؟
کلمه "closet circuit TV" ترجمه فارسی کلمه انگلیسی "closet circuit TV" یا به اختصار "cctv" است. معنای لغوی آن جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربین هایی اشاره دارد که در جای خود ثابت شده اند.
دوربین مدار بسته به تمام دوربین هایی اطلاق می شود که در جای خود ثابت می شوند و تصاویر را به یک یا چند مکان ارسال می کنند. از آنجایی که بیشتر این دوربین ها در سیستم های حفاظتی، نظارتی و نظارتی مورد استفاده قرار می گیرند، این اصطلاح عمدتاً به این حوزه اشاره دارد، اما معنای فنی آن حتی شامل دوربین های ویدئو کنفرانس و کنفرانس نیز می شود.
داستان:
اولین سیستم مدار بسته در سال 1942 توسط شرکت زیمنس آلمان به منظور مشاهده پرتاب موشک های V2 نصب شد. یک مهندس آلمانی به نام «والتر بروخ» وظیفه نصب این سیستم را بر عهده داشت.
در آمریکا اولین تبلیغ دوربین مداربسته در سال 1949 مربوط به محصولی به نام "Vericon" بود که در این تبلیغ گفته شد که نیازی به مجوز دولتی ندارد. از آن زمان سیستم‌های ضبط تصویر دوربین مداربسته در برخی از پایگاه‌های اصلی فضایی برای ضبط تصاویر پرتاب موشک مورد استفاده قرار گرفت و به زودی روی موشک‌ها نصب شد تا جایی که تصاویر همراه با صدا را روی زمین ارسال می‌کرد.
اولین رونمایی از دوربین های مداربسته در اماکن عمومی در آمریکا به سال 1973 برمی گردد، زمانی که اولین دوربین مداربسته در میدان تایمز نیویورک برای پیشگیری از وقوع جرم نصب شد، نقش چندانی در کاهش جرم و جنایت نداشت. تا سال 1980 دوربین های مدار بسته در ایالات متحده به ویژه در مراکز عمومی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفتند. به نظر می رسد استفاده از دوربین مدار بسته در مقایسه با استفاده از نیروی پلیس راه ارزان تری برای کشف جرم باشد.
به تدریج برخی از مشاغل و مشاغل خاص، به ویژه مشاغلی که بیشتر در معرض سرقت بودند، به نظارت تصویری نیز روی آوردند. در سال 1990 دستگاه های ضبط تصویر دوربین تنها با قابلیت «ضبط پس از تشخیص حرکت» وارد بازار شد که استفاده از دوربین های مداربسته را در این کشور بسیار افزایش داد. تا آن زمان، ضبط کننده های ویدئویی تا حد زیادی از نظر ظرفیت و ظرفیت ذخیره سازی محدود بودند. از نیمه دوم سال 90 پلیس دوربین های زیادی را در شهرها از جمله مراکز عمومی، مدارس و پروژه های ساختمانی نصب کرد.
در انگلستان استفاده از دوربین های مدار بسته بسیار رایج شده است. شهر نورفولک انگلستان اولین جایی بود که در این کشور دوربین نصب شد.به طور کلی در دهه 1990 تا 2000 استفاده از دوربین های مدار بسته در بسیاری از کشورها رواج یافت.
برنامه های دوربین مدار بسته
کاربرد اصلی و عمده دوربین‌های مداربسته در سیستم‌های امنیتی است، اما کاربردهای آن به سیستم‌های امنیتی محدود نمی‌شود و فراتر از کاربردهایی مانند پلیس، نظامی، فضایی، صنعتی، کنترل ترافیک، ارتباطات ویدئویی و تصاویر نامرئی است.
دوربین های مدار بسته، انواع دوربین های مدار بسته، کاربردهای دوربین مدار بسته
- پیشگیری از ارتکاب جرایم:
استفاده از دوربین های مدار بسته در پیشگیری از وقوع جرم بسیار گسترده است. از پیشگیری از جرایم رانندگی تا جرایم کیفری. استفاده محتاطانه از دوربین های مخفی نیز بسیار محبوب است. به عنوان مثال می توان به دوربین های خودپرداز اشاره کرد که برای شناسایی جرایمی مانند وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری استفاده می شود.
آخرین تحقیقات آماری از شهرهای بزرگ آمریکا و انگلیس نشان می دهد که پس از نصب دوربین های مدار بسته در پارکینگ ها، تعداد جرایم 51 درصد کاهش یافت. در فرودگاه ها میزان کاهش جرم و جنایت 23 درصد و در سایر مراکز عمومی 7 درصد بوده است.
دوربین های مدار بسته، انواع دوربین های مدار بسته، کاربردهای دوربین مدار بسته
- مصارف صنعتی:
در کارخانجات صنعتی از دوربین های مداربسته در مکان ها یا مراحل کاری که حضور فیزیکی انسان خطرناک، سخت و حتی غیرممکن است نیز استفاده می شود. در کارخانه هایی مانند کارخانه های شیمیایی یا نیروگاه های هسته ای استفاده از دوربین های لاین اسکن و دوربین های حرارتی در مراکز صنعتی بسیار متداول است.
دوربین های مدار بسته، انواع نمای نزدیک از آب (پمپ بنزین)
-دوربین های مخفی
- دوربین های فریم فانتزی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.